lördag 30 juli 2011

trädgårdsarbete

pågår...

Gräsklippning är något som utförs till varje veckoslut här på backen. Både när det behövs och när det inte behövs. Just nu klipper mina barn gräset. En bit var av gräsmattan så blir det helt rättvist.
Det behövdes...

För en stund sen höll grannarna på med samma syssla. Gräs har en förmåga att växa. Både när man vill det och när man tycker att det kunde stå stilla. Undrar om det där gräset de gör reklam för på STV 4 det som bara blir 3 cm högt finns i verkligheten?

Mannen min håller på i vedladan. Han gör en dörr bak på ladan så att vi ska få ut den snart 10 år gamla veden. Den som alltid lämnat längst bak i ladan när ny ved har lagts in.
Den veden borde vara torr nu...

Själv ska jag diska och sen ska jag gå ut till mitt kryddland och plocka in lite kryddor. De knyter jag till buketter och hänger upp i brödstången på tork. Där får de sen hänga tills de är riktigt torra och fina. Så får jag egna kryddor att använda till vintern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar