söndag 7 augusti 2011

vardag igen

nästan...

Semestern börjar vara slut. Ännu har de unga en vecka ledigt innan skolorna börjar.
Men mannen min cyklade iväg till jobbet. En sträcka på 25 km ena vägen. Han har fått för sig att försöka ha en bilfri vecka nu. Ett bra sätt att motionera på och friskt är det. Att det dessutom sparar på både miljö och ekonomi är ju bara en fördel. Under tiden han trampar hinner han ju också tänka på en hel del...

Min moppe är nu på väg till service är det tänkt. Fortfarande sitter jag här och väntar på den transport som ska komma och hämta den.
Jag känner mig lite vilsen av tanken på att vara utan moppe i flera dar. Den har liksom blivit en del av mig. En del av det som är mitt liv. Men en service är också nödvändig ibland så det får gå...

"Musik ska byggas utav glädje..."
Mina livsnödvändig "ben"..
Helgen har gått i musikfestivalens tecken. Underbart  med både musik och vänner! Att det sen har småregnat hela helgen är en bisak. Vad är väl lite regn om man annars har det bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar