måndag 31 oktober 2011

drömmar

kan man ha många av...

Jag tror att man ska låta drömmarna leva. Inte genast begrava dem fast de kan kännas lite svåråtkomliga. Drömma måste man alltid. Det tror jag man mår bra av...

När vi var relativt nygifta drömde vi om ett eget hem nånstans. Men vi insåg att med en pastorslön och med en hemmamamma så skaffar man sig inget eget.
Vi var nästan på vippen att lägga drömmen på hyllan. Men nånstans plockade vi ner drömmen igen. Livets omständigheter som gjorde det så svårt för oss hjälpte oss faktiskt att hitta det hus som senare blev vårt hem...

Mitt egna hem...
Hemmets hjärta...
Det är de små detaljerna som gör det...
En brödstång kan användas till mycket...
Varje hus har en baksida...
Jag känner mig oerhört tacksam över att livet gav oss allt detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar