måndag 10 oktober 2011

livet fortsätter

även här hemma...

Och det gjorde det även när jag var borta!
Alla klarade sig. Allt gick bra.
Utan min närvaro!
Det måste ju betyda att barnen blivit större och jag har blivit äldre och mognare...

I lördags var mannen min och jag och köpte en ny höstdräkt till mig. Av någon anledning glömde jag min jacka på Masku. Men jag skulle ha köpt en ny oberoende av det. Jag ville ha en ny jacka med tillhörande byxor. Nu har jag det...

Det som jag dock blev påmind om i lördags var följande: Jag saknar tiden när jag fick gå och köpa små söta klänningar till dottern! Det var en rolig tid!

En tall som blev till ved...
Nu köper hon också små klänningar som inte alltid är så söta i min smak. (Det viktiga är ändå att hon tycker det själv anser jag.) Och hon klarar av att köpa dem helt utan min närvaro.

Men detta är också en underbar tid som jag absolut inte skulle vilja vara utan!

Varje tid har sin egen saga och sitt eget sätt att finnas på...







Ved samlades när jag var borta...
Kärleksörten blommar just nu...
En annan tall fälldes också och även den blev till ved...
Just nu plockar mannen min bort allt som påminner om sommar och sol på uteplatsen. Det ska vara tryggt inomhus innan snön kommer. Och numera får vi ju räkna med att den kan komma närsomhelst.

Alltså, jag kan bara konstatera att varje tid har sin egen saga och sitt eget sätt att finnas på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar