torsdag 22 december 2011

äntligen

lyckades det...

Jag blev riktigt orolig i måndags.
Jag som alltid brukar lyckas baka bröd.
Mannen min gav av sin lediga dag så mycket tid åt mig att han hjälpte mig att plocka fram alla tillbehör och sen att börja grädda bröden. Men redan efter första plåten insåg vi att det inte kommer att lyckas...

Vi fick lov att slänga bort allt bröd. Jag riktigt skäms när jag skriver det för jag har fått lära mig att mat och bröd slänger man inte bort!
Degen jäste inte och brödet blev genast  svart i ugnen och inuti så var det bara en degmassa. Det kändes som om jag fick en cementklump i magen när jag smakade på brödet.
Det enda  vi kunde göra var att slänga brödet...

I dag har jag provat på nytt.
En glad och lycklig son (som klarade sitt körkort i går) har varit  hemma på sin första jullovsdag. Han hjälpte mig med brödet i dag och nu har vi 12 varma rågblandbröd på arbetsbänken i köket.
Vilken glädje och lycka att kunna åstadkomma detta. Det är en nåd som jag ännu förunnats...

Brödet är livsviktigt för oss alla...
Blomsteruppsättning jag fick av en god vän en dag...























Till ytterligare glädje kommer ett tunt snölager ner från himlen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar