fredag 16 december 2011

julbakning

var det mycket mera av förr i tiden...

Även hos oss i min lilla familj.
Men jag minns att i familjen jag växte upp i skulle det minsann bakas till jul!
Pepparkakor, Tant Hannas kakor, S-kakor (med socker och kanel på), kola kakor, maränger, drömmar,  och alla möjliga kakor.
Sen skulle det vara bullar, munkar, russinkakor, fruktkakor, rulltårtor, jultårtor och allt möjligt...

Dagens och gårdagens verk...
Jag har numera dragit ner det till att pepparkakor bakas med hela familjens hjälp. Jullimpor bakar jag som t.ex. nu i dag och i går också. Bara en plåt i gången.
Allt för att det inte ska bli för mycket på en gång och jag inte klarar av det.
Sen bakas resten efter lust och inspiration...

Ett bra val tycker jag vi har gjort!

Pepparkakor ett måste?!?
Amaryllisen lär nog inte ska blomma före jul...








Fast lite bullar vore ju ändå gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar