torsdag 12 april 2012

ibland händer det

och det har det gjort i dag...

Jag fick plötslig ork och inspiration att göra något.
Såna dagar ska man passa på!
Så i dag har jag bakat 5 stycken rågbröd, en sats grahamsemlor till frukosten och nu till sist har jag en potatisgratäng i ugnen, ugnskorv bredvid, och sallad i kylskåpet...

Jag skulle ju vilja orka hålla på som förr men se det gör jag inte. Men då gör jag som vi sjunger i en gammal sång "Gör det lilla du kan, gör det villigt och glatt..."

Villigt och glatt är det inte alltid men just i dag kände jag att jag orkade och ville...

2 kommentarer:

  1. va roligt att det kommer dagar då finns lite mer ork o glädje att göra något !carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra de dagarna!
      Och i dag känns det ännu bra... Något ytterligare att glädjas över!

      ha det bra Carin!

      Radera