fredag 15 juni 2012

trädgården just nu

Pärlhyacinten gömmer sig bland bladen...
tog mig den dagliga trädgårdsrundan i går kväll...

Då brukar jag oftast ha kameran med mig men det har jag inte kunnat på över en månad eftersom den varit upptagen av mannen.
Numera är det oftast dottern som fotograferar med sin fina digitala kamera men jag är så nöjd bara jag får hålla mig till min trygga "drulle" liknande...

Så nu blir det några bilder från gårdagens runda...

Brustna hjärtan? Mitt har dock inte brustit än...


Snart har tulpanerna gjort sitt...

Mitt extra kryddland vid uteplatsen...









Smultronen står i full blomning...
Rönnen slog ut i dag...
Syrenerna slår ut i dag...
För övrigt bakar jag några bröd i dag.
Måste passa på när ork och glädje till det finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar