onsdag 12 december 2012

radio

brukar jag lyssna på när jag pysslar i köket...

Så gjorde jag även i går.
Jag bakade lite och lyssnade på radion. Programmet där man får efterlysa saker som man tror att man behöver.
Jag har själv ringt dit en gång.
Då "behövde" jag ett gammalt badkar. Att ha ute i trädgården bakom ladan. Det står där ännu.
Jag kan inte påstå att det är i så flitig användning men det finns där som en lycklig påminnelse om möjligheten att få bada utomhus.
Men nu är det advent och utebadet används inte alls i vinter. Så modig är ingen i vår familj...

Men det var radioprogrammen jag tänkte på. Speciellt det som rör sig kring vår del av landet.
Så otroligt mycket skräp det sägs och dålig musik det spelas där!
Jag bara häpnar ibland.
Att radioredaktörer kan få kläcka ur sig vad som helst är för mig en gåta...



Jag anser att när man rör sig i ett offentligt forum så bör man kunna prata om sånt som känns vettigt även för andra människor. Jag är t.ex. inte intresserad av hur en redaktör låter efter att ha ätit ärtsoppa eller kållåda...

Mera intressant kan det då vara att höra hur diskussionerna går kring om det är rätt eller fel att äta och sjunga om bruna pepparkaksgubbar. Eller att stjärngossarna i luciatåget har vita strutar på huvudet.
Det kan ju vara rasistiskt båda delarna om jag förstod saken rätt...

Nej, tacka vet jag en lugn och stilla hemmavaro. Helt utan behov av att göra mig till eller att försöka få andra att skratta. Jag får bara vara och det är jag så nöjd med så...

Ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar