fredag 1 mars 2013

Vasaloppet

är det som gäller denna helgen hos oss...
Ut i spåret. Heja, heja...

Tanken var att han inte skulle åka loppet i år eftersom han var på sin långa vandring för snart ett år sen. Men se när någon kom och frestade med en sista-minuten-resa blev frestelsen för stor. Vilket jag i och för sig förstår mycket väl.
Skulle jag kunna och vara intresserad av att åka långlopp på skidor så skulle jag kanske också ha nappat på frestelsen. Men bara kanske...

Så nu är vi andra hemma och roar oss med att se på skidåkningar i TV. Åtminstone jag. Tack-och-lov att det råkar vara VM på TV denna vecka och att Vasaloppet visas hela söndagen nästan. Jag får mycket stickat under den tiden...
Kanske de passar åt någon...

Ute snöar det. I går regnade det. Vädret är minsann omväxlande.
Sen lovas det mycket kallt natten till söndagen så vi får se hur det blir.
Detta var dagens väderleksrapport...










I kväll ska vi som är hemma se den lokala revyn på ungdomsgården. Den lär ska vara rolig så jag ser fram emot många glada skratt. Det behövs också för att människan ska må bra.
Skratt och gråt om vartannat tror jag på.
Skrattet förlöser så många knutar i det inre. Gråten likaså.
Det hjälper dock inte att gråta över livets orättvisor.
Men det lättar på trycket inifrån...

Fick just meddelande om att skidåkarna nu landat i Mora...

2 kommentarer:

  1. Hälsa skidlöparen att vi också hejar på honom!
    Trevlig helg till er!

    SvaraRadera
  2. Nu är han hemma och allt gick bra trots ett tungt lopp.
    Hoppas att det går bra hos er med Zeb också!!!

    SvaraRadera