tisdag 10 december 2013

insnöad

blir jag snart så som det vräker ner...

Men det är ju så det ska vara denna årstid. Ute yr snön omkring men inne i stugan har jag det varmt och skönt.
I går kväll hade vi - 20° ute och i dag lovar de +° och regn framåt kvällen. Det kallas för omväxlande väderlek. men inomhus är det varmt och gemytligt.
Jag förstår verkligen inte hur folk som inte har någon vedspis klarar sig...

I dag har jag varit till massören. Hon ger välbehövlig knådning åt min trötta kropp.
Tänk vad trött jag blir i kroppen av att sitta och vila mig hela tiden.
Det borde ju vara tvärtom.
Vilar man mycket så blir kroppen pigg. Men det fungerar så för mig att jag blir tröttare av att bara sitta eller ligga hela tiden.
Säkert är det så för andra också för det är ju så att ingenting får man vara ensam om...

Det knastrar så hemtrevligt från spisen. Både den

i köket och den i vardagsrummet. Det knastrar i stugknuten också men det beror mera på blåsten.
Här ute på prärien ligger det så öppet för alla vindar. Men det är väl så det ska vara ute i det fria. Inte skulle jag vilja bo mitt inne i skogen heller, även om jag tycker om skogen. Jag tycker att jag bor alldeles lagom.
Tänk vad härligt att få känna att man bor "lagom". Då är ju allt som det ska vara. Inte för bra och inte för dåligt utan lagom...

Just i dag tycker jag att jag också känner mig själv väldigt lagom.
Jag känner mig nöjd med andra ord.

Det är sällan vi människor känner oss nöjda. Jag tror att vi inte tillåter oss att vara nöjda med det vi har. Vi borde vara och ha det annorlunda.
I morgon kanske jag känner annorlunda men just i dag känner jag mig nöjd. Det gäller att passa på att njuta då.
Med mitt sinnestillstånd är det som med vädret.
Det växlar hela tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar