måndag 2 december 2013

snart är det över

för denna gången...

I morgon kommer min allra käraste vän och livskamrat och hämtar mig.
Som jag har väntat på den dagen!
Samtidigt har jag känt att jag mår bra av vistelsen här och att det behövs intensivare träning då och då. Att jag dessutom fått träna på finskan är inte heller så illa...

Så jag packar alltså väskorna än en gång. Nu för att åka hem. Förra gången var det för att åka bort.
Vi förbereder oss för det som komma ska hela tiden.
Ibland för att kunna vara frånvarande en tid. Sen igen för att åter kunna vara närvarande.
Ibland tycker jag att hela livet handlar om detta att förbereda sig. Precis som om vi inte får vara nöjda med hur vi har det.
Vi krävs hela tiden på förändringar. Vi ska absolut inte vara nöjda med livet som det är. Vi ska alltid vänta på något nytt. Vi får inte slå oss till ro...

Ekorrhjulet snurrar på. Vi har svårt att stanna det.
Kanske måste det till en tragedi för att det ska stanna. Eller måste det?
Jag tror det beror på hur du och jag själva väljer att göra. Vad vill vi med våra liv? Hur vill vi ha det?
Kanske går det att hoppa ur ekorrhjulet om vi bara vill...

Jag tror att jag än en gång får konstatera att jag är ganska så nöjd med hur jag har det...

1 kommentar:

  1. Tänker att livet ÄR rörelse och förändring och att vi får vara nöjda med det. Tiden och rörelsen kan vi inte stanna, men ev ekorrhjul kan vi hoppa av (vet inte, har ju knappast varit i nåt). Tänker också att det kanske kan finnas en förnöjsamhet i själva förberedelserna, nåt jag anar i det du skriver. Tack för dina ord.

    SvaraRadera