söndag 14 maj 2017

mors dag

borde det vara varje dag...
Förra årets rododendron...

Jag menar, vi som fått nåden att få bli en mor borde känna oss mera tacksamma för det och veta att varje dag vi får tillsammans med våra barn är en mors dag.
När barnen är små känns det många gånger svårt. Jag minns hur vi sa att om de blir vuxna och ansvarskännande människor är det ett under.
Jag minns även den tiden med mycket stor glädje och tacksamhet.
I dag har undret skett och jag känner mig stolt över dessa två...

Visst kan det också kännas svårt ibland att ha vuxna barn. Ändå är det sällan som det inte går att diskutera och hitta en lösning på problemet.
Tiden med vuxna barn fyller mig med en annan sorts glädje och tacksamhet.
Men jag måste erkänna att jag tycker om att ha vuxna barn...


Till mors dag fick jag penseer i mina grytor på verandan som jag brukar få till mors dag.
En gåva jag gläds över länge i sommar.
Även krukorna på väggen fick penseer...










Jag märkte i dag när jag var ute att det inte precis är bikiniväder ännu. Men den tiden kommer.
Det vill jag tro och hoppas på.
Det börjar dock skymta fram lite grönt här och där. Några modiga blåsippor blommar och häggens knoppar börjar  svullna.
Så visst är våren här...





I drivbänken växer det. Snart får vi börja skörda sallat, rucola och spenat.
Visst, jag vet att de måste få växa lite till men de är på gång.
Det är så roligt att se hur allt växer.
Nästan så det går att se lite förändring varje dag.
Hur det än är så tror jag denna mors dag att sommaren kommer förr eller senare.
Det hoppet kommer jag inte att ge upp...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar