tisdag 28 juni 2011

intressant

detta med en ny blogg...

Jag måste ju passa på att skriva medan intresset håller i sig. Vet inte alls hur det kommer att gå i fortsättningen...

Det jag vill är i alla fall att skriva om mitt liv, min vardag och hur jag klarar av det. Ibland går det riktigt bra, ibland mindre bra. Min önskan och bön är dock att inte bli bitter över livet. Där kommer tankarna kring min tro in. Det är den som hjälper mig att klara av mitt liv.
Jag vill också skriva om min trädgård som är min glädjekälla. Till min stora sorg orkar jag inte längre med den som jag ville. Men jag är tacksam över att ha en familj som hjälper mig med den.
Jag tycker även om att baka och trots yttre svårigheter bakar jag ännu vårt bröd. Även det ingår ofta i mina skriverier. Just nu har jag faktiskt grahamssemlor på jäsning...


Så jag fortsätter skriva här. Hoppas jag lär mig mer och mer för var dag som går. Så är det ju med livet. Vi får ta en dag i taget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar