söndag 3 juli 2011

hemkomsten

har just kommit hem...

Inte var jag längre bort än en halvtimmes bilresa till min svärmor. Ändå kändes det bra att få styra in på grusvägen som leder in till vårt hus. Det stämmer nog som det brukar sägas att "borta är bra men hemma bäst!"

Jag har blivit så hemkär så jag vet inte vart jag skulle ta vägen om jag inte fick ha ett eget hem. Jag älskar den plats som har blivit mitt hem. Jag trivs här och vill leva här så länge det bara är möjligt. Min egen plats på jorden. Mitt eget hem...

I Finland kallas detta för egnahemshus. Ett vackert ord egentligen. Mycket ryms in i det. Egnahemshus. Ordet egnahem kunde man filosofera mycket kring. Jag minns en vän som en gång bodde i ett hus som hette just Egnahem. Mitt hus råkade heta Sommarbo när vi köpte det. Också det ett mycket vackert och beskrivande ord...

Jag behöver mitt hem, mitt EGNAHEM...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar