söndag 31 juli 2011

lycka

det finns så mycket som gör mig lycklig...

Jag vet att det finns de som undrar vad jag har att vara lycklig över. Jag undrar det själv ibland...

Jag kan knappt gå längre. Ute går jag inte alls. Inne släpar jag mig fram med rollatorns hjälp. Mina ben känns blytunga.
Min kropp lyder mig inte alls som den ska. Ibland faller jag omkull helt hjälplöst. Just nu är det faktiskt rätt så länge sen det hänt.
Jag kan inte längre vicka på tårna på höger fot. Jag är otroligt beröringskänslig och så fort någon snuddar vid mina ben spänns de som en stålfjäder. Blir hårda som en sten. Och ont gör det...

Jag blir fort trött och gnällig. Är känslig till sinnet och inte så lätt att ha att göras med.
Men...

Jag är lycklig!
Jag har en underbar familj och ett fint hem. Vi har lyckats skapa åt oss den plats på jorden som blev vår. Som känns som vår. Jag känner mig älskad och accepterad här.
Här får jag leva och göra just det som jag klarar av. Ingen som ställer krav på mig att prestera varken mer eller mindre.
Jag kan utföra arbeten som går att göras sittandes. Tex att baka vårt dagliga bröd...

Och jag har mina blommor och min trädgård som fyller sinnets alla vrår med glädje och tacksamhet. Jag har allt jag behöver och inget att klaga på egentligen...

En röd dahlia är glädje...
Lycka är ett eget hem på jorden...
Sommarens ampel ger mig lite berusningskänsla...
All borde få känna midsommarrosens doft...
Detta är lycka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar