tisdag 23 augusti 2011

dataproblem

Minnen kan bestå av olika saker och olika dofter...
hade vi i helgen...

Det gick inte att få kontakt med nätet. Hur vi än försökte logga in på olika bloggar och facebooksidor gick det inte. Inte ens att se väderleksrapporten eller att läsa Aftonbladet gick...

Jag pratade med en telefon/datamontör och han skulle komma och åtgärda problemet. Men först på måndag lovade han komma. Han undrade om vi skulle klara oss två dagar utan kontakt...



Minnen behöver fyllas. Helst ha närkontakt...
Problemet löste sig under söndagens lopp. Utan hjälp utifrån. Det var fel på linjen...

Det är egentligen ett otroligt problem som vi västerlänningar har dragit på oss när vi hela tiden måste få kontakt med omvärlden!


Vi klarar oss tydligen inte utan internet och allt vad det ger oss för möjligheter. Hur klarade vi oss förr? Utan både datorer och mobiler?


Minns när jag i min ljuva ungdom satt och diskuterade med några vänner om det nya fenomenet datorer. De båda männen var inställda på att skaffa sig var sin. "Vad ska ni göra med dem?" undrade min väninna och jag. "De har så bra minnen..." var svaret vi fick.
Midsommarrosen minns jag med glädje...
Vi svarade med att "Minne... det har vi i huvudet!"

Och det här hände för mindre än 25 år sen...

Syrenhortensian påminner mig just nu om att den finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar