torsdag 24 november 2011

överraskad

blev jag för en stund sen...

En god vän kom på besök. Mycket länge sen sist.
Vad hon hjälpte mig att känna lycka i dag! Det sa jag till henne också innan hon gick. Att hon förgyllde min dag i dag...

Tänk vad lite det behövs för att göra någon annan glad. För dig kanske det inte känns så mycket men för mig kan det betyda ny styrka och nya krafter. Jag blev ihågkommen i dag. Någon tänkte på just mig.
Ett besök på en knapp timme räcker gott och väl. Så lite för dig kanske men det betyder så mycket för en som sällan kommer sig ut.



I rena glädjeyran bakade jag två limpor och ska baka några råg-bland-bröd ännu i dag. Kanske några kanelbullar också när jag ändå är i farten? Då har jag bakandet avklarat inför den här helgen åtminstone. Och eftersom mannen min besöker huvudstaden i dag och det blir en sen kväll kan jag lika gärna passa på...

2 kommentarer:

  1. Ska också baka lite idag, bullar blir det nog för mig med! Härligt med vänner som kommer på besök, att träffas i verkliga livet är så berikande - det är på riktigt!
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Ja det är det!
    Detta var en vän som verkligen finns fast hon inte syns så ofta. Men vem vet kanske det blir oftare nu framöver...

    Hoppas ditt bakande också blev bra. Jag känner mig alltid så stolt och glad när jag lyckats med det. Då känner jag mig rik!
    Kramar...

    SvaraRadera