lördag 3 mars 2012

vårens första utevistelse

Men ännu är det vinter...
har jag haft i dag...

En rejäl stund ute i solen satt jag.
Bakom ladan och tittade ut över prärien där snön gnistrade i solens sken. En helt underbar stund när fåglarna sjöng för mig och vattnet droppade ner från istapparna vid ladans tak.
Helt underbart...

Som vanligt är det inte så enkelt för mig att göra detta.

Min snälle make tog fram el-mopeden åt mig. Skottade snö och sandade gångarna ordentligt så att jag skulle kunna ta mig ut. Och ut kom jag till slut!
Påklädd som en michelingubbe satt jag sen på moppen och njöt. Blundade, doftade, lyssnade på fåglarna och njöt av solens strålar på mina kinder.
Riktigt röd om näsan blev jag...

Det här var bara så underbart för mig som suttit inne hela vintern att jag bara måste få berätta det.
När man inte varit ute mera på hela vintern än den stund det tar att gå ner för rampen och fram till bilen så känns 45 minuter ute i solen som ett underverk...

Om några månader lyser blommorna i kapp med solen...

I dag har jag varit med om ett under...

2 kommentarer:

  1. Vi andra kan bara ana din glädje,vi som har möjlighet att gå ut när vi så önskar,man glömmer lätt bort att vara tacksam över allt det som man kan...säkert en härlig plats där vid ladan !hoppas ni hade det bra på revyn igår...Carin

    SvaraRadera
  2. Hej Carin!
    Jo det är en härlig plats jag fått att vara ute på. småfåglarna sjunger och solen värmer. Inlindad i en filt mår jag som en prinsessa där.
    Revyn var ju annars underbart rolig!! Speciellt Sisko och Byllflugo gillade jag...

    SvaraRadera