måndag 2 april 2012

vunnit

har jag gjort många gånger...

Men aldrig så att jag skulle vunnit världsliga ting.


Vårt lilla vackra hem...
Jag tänker då främst på alla andra gåvor och välsignelser jag fått. Mycken kamp och möda har jag fått uppleva i livet pga min sjukdom men oj vad mycket gott jag fått också.


Jag tänker på min underbara familj, mitt lilla blåa hus ute på prärien och på min härliga trädgård.

Familjen som jag fick trots att jag trodde att jag aldrig skulle få någon. Jag minns dagen som i går när jag fyllde 30 år. Jag tror aldrig jag känt mig så ensam i livet som då.
Men i slutet på den sommaren förändrades allt och i dag kan jag känna glädje och tacksamhet över min familj...


Min musikälskande älskade dotter...

Jag tänker på hemmet som vi skaffade oss.
Ett gammalt inte allt för praktiskt hus men som en god vän sa det är "ett hus med en själ i".
Ett hem att trivas och må bra i. Så gör jag....

Att få vila i trädgården är också viktigt tycker han som bär mitt namn i sin ring...
Med hemmet följde också en trädgård. Eller det som skulle bli en trädgård.
Jag bland mina buskar och träd...


Vi har planterat buskar, rabatter äppelträd och jag vet inte allt. Mycket arbete men roligt är det...

En älskad ros...

2 kommentarer: