lördag 5 maj 2012

regndag

är det i dag...

Jag har haft de unga med mig in till stan. Vi har handlat lite samt ätit god mat. Det tyckte jag vi kunde unna oss i dag.
Mycket praktiskt är det också att sonen nu kör bil själv.
Mor får ju följa med då och då...

Ett av förra sommarens glädjeämnen...





Tankarna finns kvar vid gårdagens inlägg.
Om detta med hur det är när krafterna avtar och jag inte orkar nåt mera. Orkar och orkar... jag gör ju mycket här inomhus som jag kan göra när jag sitter på rollatorn. Som t.ex. detta med att hålla på och baka vårt dagliga bröd. Så visst orkar jag och kan en hel del...

Men jag skulle vilja mera!
Nu gnäller jag visst märker jag. Så blir det ofta när vi börjar fundera på livet.
Vi gnäller över det vi inte kan. Över det vi skulle vilja kunna. Men som vi ändå inte klarar av hur mycket vi än gnäller...

Jag läste förresten nåt bra i morse. Tomas Sjödin skriver i sin bok "Eftervärme"



"Jag tror att det är utmaningen att tycka om sitt liv som är själva kärnan. Att våga det liv som blev, utan att förlora hoppet eller förtrycka drömmarna." (s. 152)



Så vill jag leva.
Jag påstår inte att det är enkelt men jag vill tycka om det liv som blev mitt, utan att förlora hoppet eller förtrycka drömmarna...


Och mannen min han stretar på i Spanien. Har nu vandrat ca 240 km...

4 kommentarer:

  1. stör mej att ja int kan komma på va den hälriga blomman heter!otrolig e den ! visst e de giftiga de där....oj har han gått så långt redan..!? bra skrivet av Thomas !säkert bra me stadstur i detta väder,man blir ju int piggare o gladare precis...Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fingerborgsblomma!!!
      Visst är den giftig men vi har ju ingen här som inte förstår att man inte ska äta den...
      Jodå, han knallar och på... Och vi med! ha det bra!!

      Radera
  2. Hej! Ett citat av Moder Theresa: "vi kan inte göra storverk här på jorden, vi kan bara göra små saker med stor kärlek". Ha en bra dag! Rose

    SvaraRadera