tisdag 19 juni 2012

trädgård och sommar

 handlar det mesta om just nu...

Jag vill vara ute så mycket som möjligt nu i min kära trädgård.
Måste ju passa på när det går.
Till min stora glädje och förvåning klarar jag av mera än jag trodde i våras...

Rönnarna står i full blomning...

Lite påhittig tycker jag ibland att jag är...


Aklejorna blommar...


Jag gläds så över de timmar jag får åka runt på mopeden och böja mig ner och dra upp ogräs.
Och ibland när jag inte kan på annat sätt så får jag kravla mig ner på marknivån och där undersöka de växter jag vill ha eller inte ha lite närmare.
Det är väl bara så att "med lite envishet kommer man sig långt här i världen" som min 5 årige son sa när han lärde sig cykla...

Det mesta i livet handlar om envishet.


Och att våga försöka även det som vi trodde var omöjligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar