söndag 19 augusti 2012

vilodag

Vila och läsa...
har vi i dag hos oss...

Det behövs också ibland.
Söndagar är ju sällan riktiga vilodagar för oss eftersom far i huset arbetar som pastor i en församling. Då betyder söndagen arbete halva dagen och arbete och ångest och tankemöda dagarna innan.
De börjar förresten oftast måndag eftermiddagar...
Det finns något av vila hos gitarrer...

Nu i dag efter dagens kyrkobesök har vi ätit god grillad mat utomhus och sen dess bara vilar vi.
Skönt!
Det betyder att någon spelar gitarr, någon virkar mormorsrutor, någon sover och jag sitter här vid datorn...

Ibland måste vi människor ta oss tid för vila.
Vi säger att vi inte har tid och känner oss ofta stressade. Men vi måste ta oss den tiden!
Om vi ärligt och uppriktigt vill så hittar vi tid för vilan.
Utan vila mellan arbetet så kan det lätt hända att vi gör så att vi går sönder inuti. Och då är det kanske inte lika lätt att bli reparerade. Det räcker inte med några enstaka piller då. Vi måste medvetet söka oss till vilan...

Så kan det så ut när jag vilar, fast inte i dag...
Min söta mormorsruteälskande dotter...





"Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor. Jag skall skänka er vila!" var det en vis man som sa en gång...

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Håller med - så sant så. Jag klurade ut vem som spelade gitarr, sov och virkade :) Har själv också virkat mormorsrutor. Citatet du slutar med skrev jag en kolumn om i Mst för nåt år sen.
    Hälsningar, kusin Rut

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Du gissar rätt det var ju inte så svårt...
    Ha en bra höst!!

    SvaraRadera