onsdag 24 oktober 2012

anstaltsvård

är jag väl på just nu...

Det känns lite konstigt men så är det.
Jag vet inte om jag gillar ordet anstalt eller inte men hjälp att sträcka på min trötta kropp kommer jag i alla fall att få.
Fast vad spelar det för roll vad det kallas?
Huvudsaken är ju att jag får den hjälp jag behöver när jag behöver den...

Det är viktigt i vårt välfärdssamhälle att få hjälp så att vi kan bo hemma så länge som möjligt. Men ibland undrar jag hur länge en människa ska kämpa för att få det hon behöver?
Hur länge orkar vi kämpa?

"Man måste vara mycket stark för att orka vara sjuk" var det någon som sa i går och det kan jag verkligen hålla med om...

Just nu tar jag dock dagen som den kommer och tar emot den hjälp som ges till mig...

PS. Vi är en lite för stor grupp svenska talande här för att detta ska bli något bra språkbad. Men min fysioterapeut kan mindre svenska än jag finska så det är ju bra...

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får hjälp,goda råd och framför allt ork att ta emot vintern. Njut av din tid där och låt dej bli ompysslad. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän!
      Jag försöker så gott det går... och gott är det för du skulle se maten här!!!
      Ha det bra. Kramar....

      Radera