fredag 26 oktober 2012

mål

har jag fått göra upp i dag...

Mål för olika sätt att ta sig fram i livet.
Hur fungerar händerna? Vad kan vi  göra för att hjälpa dem att fungera? Hur få det praktiskt att fungera i vardagen? Och sådant...

Sen handlade det om sinnesstämningen. Hur få ner på ett papper hur vi kan arbeta för att humöret ska vara mera jämt och inte hoppa upp och ner hela tiden? Hur ska jag hitta styrkan i mig själv till att vilja orka vidare? Och liknande frågor...

Allt detta för min egen skull men även för att FPA ska få se att jag inte bara är här på semester. Nu blir följande punkt detta med träningen och vilka mål vi ska ha för att gå vidare där.
Hur långt kommer jag att orka? Vad vill jag orka med? Hur länge ska jag kämpa? Har jag något mål med min träning och vistelse här?
Viktiga frågor att fundera på...

Jag tror att vi alla borde sätta oss ner och fundera på detta då och då.
Vad har vi för mål med våra liv? Vad vill vi egentligen? Vill vi något alls? Eller finner vi oss i den situation vi hamnat i utan att försöka göra något åt det?

Jag vill försöka...

...  åtminstone en ganska lång tid ännu...

2 kommentarer:

  1. Hej! Låter fint med målsättning, glad för din skull att du får möjlighet att reflektera över livet... Här är full vinter -7 grader kallt och snö i drivor. Otroligt vad det kan ändra snabbt. Glad för att jag tog upp resten av morötterna i går innan snön kom. Moppen lade jag in i uthuset. I kväll har vi njutit av sommarens jordgubbsskörd med glass. Visst saknar vi dig, men det går då man vet att du kommer hem sen då du rehabiliterat dig klart för den här gången. Älskar dig! Hälsn P.

    SvaraRadera
  2. Tack min älskade vän!!
    Jag är så tacksam för att jag får vara här men även tacksam för att allt har ett slut och att jag får komma hem till er igen!
    Njut av livet medan du kan. Har just berättat för några imponerade "bröder" om din vandring i maj. Den ena satt och googlade samtidigt så vi fick lite mera fakta om Jakobsvägen. Vikipedia!
    Han känner Alf...
    Här är det också full vinter nu. - 6 grader och snö...
    Hälsa barnen!

    SvaraRadera