lördag 8 december 2012

morstankar

vi har just varit och firat en student...

Det är fint när barnen växer upp och går vidare i livet.
När denne gosse var ca 3 månader insåg jag att jag även skulle få bli mor för första gången. Det var en omvälvande upplevelse...

Jag som fått höra av doktorn precis året innan att vi skulle vara försiktiga. Att ett barn kanske inte var så bra för mig för då kunde det förvärra min sjukdom.
Men jag hade alltid längtat efter barn. Jag ville ha barn. Vi båda ville det.
Och barn fick vi. Två stycken har vi med oss och en i himlen. Alla är barn som gett oss en oerhört stor glädje!
Nu ska den förstfödda snart börja förbereda sig för det militära.
Så fort går tiden och åren...

Som jag ser det är barn inget man skaffar sig.
Det är inget som är självklart. Inget som ska tas för givet.
Får vi barn är det en gåva från Skaparen själv. En gåva som vi får att förvalta på bästa sätt.
Mycket kan vi människor göra men liv kan vi inte skapa. Hur mycket vi än försöker.
Det är nog någon annan som får fixa det...

Liten blir fort stor...


Som jag ser det är det skaparen själv...

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt. Våra barn är den största gåva vi fått och att sedan få barnbarn då blir man ödmjuk till vår herre.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så. Men samtidigt måste vi hela tiden arbeta för att de ska få bli självständiga och klara sig själva genom livet. Det är svårt. Att kanske tvingas se på när de begår sina misstag. men de måste lära sig själva...
      Ha en God Juletid!!!

      Radera