söndag 20 januari 2013

vackert

är det verkligen i dag...

Så vackert att det nästan tar andan ur mig när jag tittar ut genom fönstret. Visserligen är - 10 grader lite kallt i mina öron men de två som just varit ut på en skidtur från denna stuga tyckte det var alldeles lagom.
Själv brukar jag drömma mig ut i skidspåret ibland. Men det lär stanna vid en dröm. Närmare än det jag ser från fönstret kommer jag inte skidspåret. Utom det jag ser i TVn förstås. Men så mitt i allt detta ser jag en ängel...





Det är sant!
Någon har gjort en stor snöängel utanför mitt data fönster. En glad överraskning.
Jag anar vem denne någon är och gläds över handlingen. En ängel som landat och påminner mig om att det finns någon annan som vakar över mitt liv. Det känns bra att bli påmind om. Jag sitter inte ensam här.
Det är alltid roligt med överraskningar...

Jag ser på almanackan att vi börjar närma oss slutet av januari. Det betyder att om bara tre månader kommer jag att åka runt i trädgården och leta efter mina tulpaner och andra vårblommor. Ännu får vi vänta en tid på det men inte längre än att vi kommer att klara av det.
Väntans tid är ljuv...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar