tisdag 19 mars 2013

dags igen

att skriva  några rader...

Om ett antal månader så blommar klockorna...
Det är ju så att dagarna bara rinner iväg. Det känns som att det bara är måndagar och fredagar nu för tiden. Åtminstone så är det för mig.
Fast det brukar ju sägas att pensionärer har så bråttom att de inte hinner med något annat extra. Kanske det är så för mig också? Men jag är ju bara sjukpensionär ännu.
Vem vet hur det blir sen...

Hur som helst.
Nu börjar jag bli trött på denna långa och kalla vinter!
Trots att vårsolen lyser så vackert är det så kallt och blåsigt att jag inte vågar sticka näsan utanför dörren. Jag försökte i lördags men kände genast av lite snuva dagen efter. Så det gäller att vara försiktig.  Dessutom kan jag bli frisklufts förgiftad om jag börjar vistas ute i för stora doser...
Likaså Dahlian...

Så jag sitter inne även i dag. Datorns värld passar mig utmärkt.
Inte så vacker men effektfull...
Nu har vi dessutom fått installerat en mackapär som håller inomhustemperaturen jämnare. En luftvärmeblåsare. Hur den fungerar ska ingen fråga mig!
Jag bara vet att just nu blåser den in varm, skön luft i rummet och till sommaren ska den ge svalka om det behövs.
Såna mackapärer lär ska vara bra för oss MS sjuka så därför har vi fått den från de sociala myndigheterna. Det tackar vi verkligen för...

Annars har jag hittat en del nya trädgårdsbloggar som jag länkat till. Se på flicknamnen kanske du hittar något av intresse.
Det finns många som har otroligt fina och inspirerande trädgårdar...
När praktlysingen blommar har det verkligen blivit sommar...
Tuppen väntar på grönskan. Nu är det bara vitt...
Iris... så ljuvliga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar