torsdag 15 augusti 2013

regnigt värre

men det passar mig riktigt bra...

Måste ju ändå hållas inne och kurera mig. Känner mig inte alls frisk ännu.
Märkligt att denna sjuka kunde komma så här när sommaren kändes som allra bäst.
Men vi får ta emot livet som det kommer till oss.
Så brukar jag alltid försöka tänka...

Om jag kunde nu så skulle jag vara ute i trädgården och njuta av de blommande blommorna och äpplena som hänger på trädgrenarna.
Morötterna i landet börjar också smaka nu. Det tar sin tid att få morötter men väl värt den väntan när man äntligen får dem.
Men eftersom hostan och luftrören inte ännu är som de borde vara så stannar jag inomhus. Och lika bra är ju det eftersom "regnet står som spön i backen"...

Jag hade inte alls räknat med att bli sjukare än jag vanligtvis är den här årstiden men det är som det är. Nångång måste det ju ge med sig. Om inte förr så senare...

Tur att det finns bilder från i går att se på...
En helt vanlig krukros...
Ringblommor...
Röd rudbeckia...
Min vackra dahlia...
Huvitus...
Neristan...
Stormhatt...

4 kommentarer:

  1. Varför har jag inga dahlior frågar jag mej? Nästa år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varför inte???
      Köp knölar så fort de kommer till våren och plantera, vattna och gödsla mycket. Det lönar sig ska du se...

      Radera