torsdag 26 februari 2015

"vi dricker mjölk...

varje morgon när vi stiger upp"...

Så sjunger Ingemar Olsson från stereon just nu.
Vi fick en hel del gamla CD-skivor efter min bror och nu har jag nöjet att få lyssna till en hel del av dem.
Det är en salig blandning av andliga sånger, symfoniorkestrar, Vörå spelmanslag, Bruce Springsteen, Lasse Berghagen, Susanne Alfengren, Eva Dahlgren m.m.
Intressant blandning...

De unga i familjen har sportlov och tillreder maten just nu. Ännu intressantare må jag erkänna! Vegetariska rätter står gärna på menyn när dottern får husera fritt.
Mjölk det dricker vi.
Fast det där med vitlök är vi inte riktigt överens om.
Ännu...

Nå, hur som helst är det riktigt bra för mig att bara få syssla med sånt jag vill i några dagar.
De unga tar nästan helt hand om markservicen. Lagar mat, diskar, dammsuger, tvättar kläder, hämtar posten.
Jag handarbetar, ser på TV, skriver brev, läser bloggar, skriver blogg, läser böcker och annat trevligt.
Dessutom kommer VM  för vintersport i TV så jag har det hur bra som helst...

Nu blir det visst matservering här...

Spenatpasta med sallad till. Riktigt gott var det.
Jag ger full poäng för det...

Själv har jag min vana trogen bakat lite bröd.
Rågbaguetter blev det i dag. Jag har köpt hemmalet mjöl av en väninna och det är spännande att prova på att använda det. Intressant det också.
Men bröden fick jag själv se till att de blev gräddade...


Annars har jag pysslat lite och sått lite kryddväxter. Ännu finns snö på utsidan av huset så det lär ska dröja innan jag sätter ut dem.
Men tids nog så blir det bra...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar