tisdag 2 juni 2015

omväxlande

väder har vi minsann...

Men jag ska inte klaga. Mera synd om bönderna är det eftersom det är så vått ute på åkrarna att det inte går att göra något.
Att det är vått i min lilla täppa är ingenting jämfört med hur det är för dem som är mera beroende av vad marken kommer att ge dem...

Hemma hos oss piper det i vardagsrummet och utanför huset gal tuppen. Det är liv överallt med andra ord. Hönsen ger oss ägg.
Ägg som är både ovanligt goda och vackra. Allt på en gång...



Kycklingarna fick komma in för att de inte ska behöva frysa och för att jag ska kunna ge dem mat. Det syns hur de växer varje dag. Snart är de inte så små längre. Då måste de flytta ut till de andra hönsen.
Hur de ska tas emot där återstår att se...

















I trädgården är det mycket som blommar nu. Det är en fröjd att åka ut på den dagliga rundan. Något som blivit ett måste för mig. Trots att jag försöker lära mig att inte leva efter så många "måsten".
I trädgården finns det också liv.
Allt talar om att livet är starkare än något annat.
Livet kommer att segra till slut...



Rosenkvitten...

Saakatoon...

Rhododendron Cunningham White....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar