tisdag 16 februari 2016

sol ute...

sol inne...

Så kan man skriva i dag.
Ett underbart vårväder har vi och ett riktigt bra humör har jag också...











I dag har jag faktiskt ingenting att klaga på.
Om jag sen får ihop lite mat framåt kvällen skulle det vara riktigt bra.
Men det blir nog bra med den saken också...

Jag har fått min tisdagsmassage och det känns skönt till både kropp och själ. Det är bara så att när kroppen blir lite ompysslad mår knoppen också bra.
Och när jag dessutom inte har några "måsten" på mig mår jag ännu bättre...

Snart närmar sig våren. Men ännu är det vinter och bra är väl det.
I går var mannen i mitt liv och jag ut på en liten måndagsutflykt och jag fick köpa mig ett par nya rejäla vinterpjäxor.
Jag har väldigt svårt att hitta bra skor som passar mina fötter som oftast är svullna och stela pga allt sittande.
Nu har jag hittat ett märke som gör extra bred läst och som passar mina fötter utmärkt.
För det är ju så att fast jag inte kan gå behöver jag ändå bra skor...

Jag köper inte så ofta nya kläder och skor. Jag har väl mer eller mindre insett att jag behöver inte så mycket.
Jag läste nånstans att de kläder som finns i garderoben och inte används på 5 månader är helt onödiga. De kläderna behöver vi inte.
Undrar hur mycket vi har i våra skåp som är onödigt? Vi kunde gott och väl ge bort en stor del.
Det finns de som behöver dem bättre än vad vi gör...

Så egentligen borde jag ta och rensa garderoberna på det jag inte behöver...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar