torsdag 17 november 2011

ibland så undrar jag

varifrån de ungas förmågor egentligen kommer...

I går fullkomligt överraskade dottern mig.
Tillsammans med sina kompisar i gruppen Little Romantics hade de en helkväll vid det kulturella After Eight. De sjöng och spelade otroligt vackert!
Och sen kom kvällens överraskning. Dottern min sjöng solo till eget gitarrackompanjemang. Gissa vem som var stolt...

Dessutom blev de framkallade till en tilläggslåt på slutet. Så där som riktiga artister blir genom handklappning tills de stiger fram igen. Och det slutade med att dottern satte sig ner och sjöng sin egen låt som hon skrev i All Helgona tid. En sång där hon funderade på varför allting är som det är.  Och som även handlade om den lillebror hon aldrig fick träffa.
Jag säger då det, ibland slås jag av häpnad...














Får man vara stolt över sina egna barn?



Jag tror det.
Jag tror t.o.m. att man SKA vara det ibland. Så att både de och jag känner av det.

Nyttigt för oss alla är det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar