torsdag 1 december 2011

blåsigt, regnigt och grått

är det ute...

Upplagd för adventskänslor är jag då verkligen inte!
Men vad kan vi göra?
Vädret och döden är saker vi inte kan påverka på något sätt brukar jag säga åt mina barn...















I dag har jag bakat lite frukostsemlor och två formbröd så att vi ska klara helgens brödbehov. Jag är fortfarande stolt över att jag klarar av att baka vårt dagliga bröd. Många är de människor som inte ens har en brödbit att tugga på varje dag Och här klagar vi på att det blivit så dyrt att köpa...

Tänk att det ändå finns bröd i våra butikshyllor att köpa! Och nog lär våra pengar räcka till så att vi får det vi behöver trots priset.
Läste annars i dagsbladet att smöret börjar ta slut på butikshyllorna nu när det närmar sig julen. Folk vill ha äkta vara i vårt land! Så jag skickade iväg mannen till någon butik i stan för att inhandla smör så vi ska klara oss...



Det känns nästan fräckt att göra så. När jag tänker på att så många människor i världen svälter. De skulle också behöva bröd och smör...











PS. Otto och jag var en sväng till en av stadens större butiker här om kvällen. Jag är mycket nöjd med resultatet och sällskapet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar