torsdag 16 augusti 2012

nöjd?

när blir människan nöjd egentligen??

Det har jag funderat på många gånger.
Vi klagar på än det ena, än det andra eller så är det en tredje sak som kommer i vägen för oss. Om inte annat så är det fel på vädret...

I dag på min korta färd till butiken så träffade jag tre människor som suckade över värmen som äntligen kommit.
I förra veckan grät vi tillsammans med himmelens skyar över allt vatten som kom ner.
När blir vi nöjda? Jag bara undrar...

Sen har vi så mycket annat att klaga över. Det är brist på tid, stress som hänger över oss över gjorda och ogjorda arbeten. Det är fel på vårt utseende. Vi väger antingen för mycket eller för litet, har för stor näsa, eller för små bröst. Nå, det senaste går ju att korrigera om vi bara ser till att vi har pengar. Men se det har vi heller aldrig tillräckligt av...

Jag blir åtminstone trött i öronen av allt suckande över att vi har för lite pengar. Hur många av oss behöver gå hungriga eller har inga kläder att sätta på kroppen?
Det tycks ju speciellt vi kvinnor aldrig ha men jag menar att vara utan kläder på riktigt!
Så länge vi har råd att resa, åka på olika kurser och konserter och köpa oss all den tekniska utrustning vi anser oss behöva så tror jag inte att vi är fattiga precis...

Men när blir vi nöjda?
Tyvärr tror jag att vi aldrig blir det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar