torsdag 30 maj 2013

festtider

lever vi i nu...
Artesanen och hans konstverk i intarsia konsten...

Hemma har vi en nybliven artesan som ska firas i morgon med öppet hus. Inbjudan har skett på tidningen så alla som vill är välkomna på kaffe!
Vi hoppas och tror på fortsatt vackert väder. Förvisso har det utlovats regn men jag har så svårt att tro på det. Efter lång torka och värme brukar det sitta hårt åt med regn. Så vi tror på solsken och vackert väder i morgon...

Oberoende av hur mycket ryggen värker och benen krampar ska vi vidare! Så har även jag tänkt göra. Min envishet kommer inte att släppa taget om livet än!
Syrenerna blommar...
Ibland tycker jag att allt är så fel och orättvis men sen när jag fått beklaga mig lite så går det några dagar igen. Så även denna gången...

Körsbärsträd...
Äppelträden och körsbärsträden står i full blomning. Så gör även syrenerna. Det var inte långt mellan hägg och syren i år. Knappt en vecka. Det tror jag knappast att jag varit med om förr.
Och aklejorna är på väg att slå ut sina knoppar. Kanske hinner några redan till i morgon. Det vore trevligt...

Lilla äppelträdet Neristan ...

Äppelträdet Huvitus...

Även gulltöreln blommar...



Några tulpaner har inte synts till i år så det är bra att ha bilder från förr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar