tisdag 4 juni 2013

vardag igen

skönt att återgå till det normala igen...

Fast denna värme som vi haft den sista tiden är förvisso inte normal! Närmare + 30 ° i slutet på maj. Men jag har lovat mig själv att inte klaga. Jag som väntat så på sommar och värme så att jag kan vistas utomhus.
Ändå tror jag inte att en människa är skapt för att leva i en sådan här värme.
Åtminstone inte jag...

I går fick vi ett åskväder som var av den värre sorten. Länge sen jag varit med om något liknande. Men en urladdning i luften skedde och i dag känns det mycket skönare ute. men så har vi bara + 13 ° ute också. Perfekt för mig.
Troligen varar det inte allt för länge. Mera värme har utlovats...

Men regnet gjorde i alla fall underverk. Det behövdes för den torra jorden.
Trädgårdslandet såddes i går kväll och nu har vi bara att vänta på att sallad, lök och morötter ska växa och ge oss glädje...

I dag var jag en sväng till smärtdoktorn. Vi diskuterade om jag skulle få en spruta till i min trötta rygg. Resultatet blev -  ingen spruta.
Skönt för mig.
Doktorn föreslog i stället så mycket träning som möjligt från en sittande ställning. Inte enkelt men det måste gå.
Dessutom fick jag låna en elektronisk apparat över sommaren som ger elstötar i ryggen. Den ville han att jag prövar nu en tid. Ska bli intressant att se om den hjälper lite...

Jag har även börjat träna intensivare i en krafthall. Varje måndag en tid framöver. Det är faktiskt mycket roligare än att ligga på en matta hemma och göra de små rörelser och töjningar som jag klarar av där. Man ska tydligen prova på allt...

Och aklejorna blommar som aldrig förr...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar