måndag 10 juni 2013

fortsätter

Tornedalsrosen blommar...
gör vi då...

Efter några intensiva konferensdagar återgår vi till vardagen. Det har varit trevligt med många gamla och nya bekantskaper. Uppiggande. Men skönt med vardag igen...

En fråga jag fått svara på till lust och leda har varit "Hur är det med dig nu?"
Och svaret borde ha varit "Tack det är bara bra!"
Det förväntas att man svarar så.
Det blir liksom för svårt att ta emot om man svara något annat. Om man (=jag) säger hur det är. På riktigt.
Ingen vill egentligen höra hur man har det på riktigt...

Lupinerna blommar...
Jag har fått ställa mig själv frågan.
Vill jag höra hur andra har det? Bryr jag mig om det? Eller har jag blivit så självupptagen att allt kretsar kring mig själv?
Nyttiga frågor att tänka på...

På vårt skrivbord står en "almanacka" med kloka ord för var dag. Dagens ord är om möjligt ännu klokare
Snöbollsbusken blommar...



ALLA HAR NÅGON GOD EGENSKAP SOM DU KAN VISA UPPSKATTNING FÖR.
FINN DEN OCH VAR GENERÖS MED DITT BERÖM.



Värt att fundera vidare på...
Dagliljorna blommar...
Humlen inbjuder till promenad i det fria...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar