måndag 16 september 2013

ny dator


har jag nu...

Ett välfärdsproblem är det verkligen!!!
Varför ska vi falla in i detta att följa alla dessa nymodigheter?
Jag menar - att ha en dator är ju inget måste. "Förr i världen" klarade man sig hur bra som helst utan den.
Mina far- och morföräldrar skulle inte ha förstått sig på dylika tingester. Men de var ju inte ens uppfunna då.
Ändå klarade de sig hur bra som helst.
I dag så tror vi att vi inte kan leva utan en dator...

Jag skriver det ännu en gång. Detta är ett välfärdsproblem!
Här sitter jag och suckar över något nytt jag måste lära mig med en ny dator medan så många barn lider nöd. Som jag kanske kunde hjälpa lite genom att ge av mitt överflöd.
Jag får nästan dåligt samvete...

Nu är mitt problem att lära mig använda denna för mig nya dator.
"Men den är ju nästan som din gamla. Bara lite snabbare och dessutom trådlös. Hur enkelt som helst" säger de jag bor med...

Säger de ja!
Men det är jag som måste lära mig något nytt. Fast det tycks ju redan gå bra.
Men lite harmar det mig att alla mina blombilder försvann med den gamla datorn. De lär dock ska gå att få fram ännu.
"Det går om du bara ger dig till tåls"säger de. Men det är ju där mitt problem sitter. Jag har så svårt att ge mig till tåls och vänta tills jag kan något nytt. Jag skulle vilja kunna hoppa över den där biten där jag måste lära mig.
Får väl lov att erkänna att denna dator är smidigare och snabbare.
Så de jag bor med har väl rätt -
som vanligt då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar