tisdag 17 september 2013

trädgården

Vila dig en stund...
har jag inspekterat i dag...

Jag får känna mig nöjd med sommaren som varit.
Vara glad och tacksam för att jag har det så bra. Att just jag fått förmånen och glädjen att få ha en trädgård att njuta i.
Jag är lyckligt lottad kan man väl säga...

Just i dag ser det ut som att trädgården förbereder sig för vintern. Och det ska den ju göra också. Trots att mitt inre protesterar och vill ha kvar den ännu en tid.
Men förfallet och tanken på att bäddas ner inför vintern är också vackert. Och snart, snart igen börjar vi vänta på en ny vår och sommar...
Slå dig ner...
Allt göms under löven...
Svampodling...

Dags att våga ge sig ut i det fria...
Så går livet vidare. Ibland går det bättre och ibland sämre. Men vi fortsätter. Vi vill inte ge upp. Vi vill leva och hoppas.










Att leva det är som att ha en trädgård.
Hela tiden väntar vi på det som komma skall. Det som ska hända i framtiden. Och hela tiden
tvingas vi  inse att det kanske inte alls blev som jag tänkt det.

Syrenhortensia i all sin prakt...
Taghetes kan vara så vackra...
Likaså mina kära dahlior...
Men vi tar nya tag. Gräver bort det som blev fel.
Planterar nya lökar och växter och hoppas på en ännu vackrare framtid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar