söndag 24 november 2013

vilodag

har jag haft i dag...

Även om det kanske inte är så fysiskt tungt här så behövs ändå vilodagen.
Man ska helga vilodagen fick jag lära mig som barn. Inget onödigt spring hos kompisar och deras familjer och man valde vilka sysslor som utfördes.
Så det så...

I dag vet jag inte om jag helgat vilodagen.
Ofta gör jag det men jag tycker att det mera blivit en dag när jag gör det som känns bäst.
I dag kändes det bäst att sova en stund...

Sen har jag suttit nere i hobbyrummet och pysslat lite. Ett bra ställe att vara på när man vill umgås med andra. Och det ville jag också i dag.
Det är ju så med oss människor att ibland vill vi vara ensamma, och ibland vill vi umgås med andra.
Det fina är när man får göra det man mest känner för.
Det gjorde jag i dag...

Vi har prata och skrattat mycket.
Det gör vi som har olika handikap eller funktionshinder.
Jag tror att vi har lärt oss att skratta åt vår egen situation. Varje dag gör jag det inte men så där i lagom mängd känns det bra.
Det gör gott åt människan att få skratta ibland. Det löser upp många knutar inombords. Hjälper oss att slappna av och ta livet på ett enklare sätt.
Vi borde skratta mera...

Hemma lär det ska finnas snö.
Här har vi vackert väder och 2 grader varmt.
Jag får komma hem till ett vitt landskap hoppas jag.
Mycket snö vill jag inte ha. Bara lite så att det täcker marken och ser ljust och vackert ut.
Om jag fick bestämma skulle det vara så. Men se nu är det så en gång för alla att det inte är jag som bestämmer. Inte ens över vädret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar