lördag 13 september 2014

om att blogga

Dahlia...
tänkte jag skriva om i dag...

Att blogga går ibland av bara farten. Och ibland går det inte alls.
Jag har nu haft en längre tid när jag knappt orkat skriva något. Lusten har liksom fattats mig.
Jag har haft ideér men så fort jag satt mig vid datorn har de känts töntiga och onödiga att skriva ner.
Eller också har jag helt enkelt inte orkat...
Dahlior...

Nu vet jag att allt har sin tid.
Allt under solen har sin tid. Allt i himmelen och allt på jorden och allt under jorden. Det är bara att acceptera att det är så.
Fast oftast vill jag inte acceptera det...






Jag skulle vilja skriva så vackert och inspirerande. Så att även andra hittar glädjen och lustan i det jag skriver.
Ännu mera dahlia...
Jag skulle vilja inspirera och ge tankar och funderingar som även andra får glädje och nytta av. Så att åtminstone någon kunde känna att hon eller han får lust att leva lite till när de läser mina rader.
OK...

Jag vet att det är lite väl höga tankar jag har om mina egna skriverier just nu!
Inte ska väl jag komma och tro att jag är något speciellt.
Men man kan ju alltid få tro och drömma lite. Det kan ju inte skada någon...

Äpple - Huvitus...
Jag tycker om att skriva.
Det gör jag verkligen. Men ibland så tar skrivförmågan bara slut. Jag orkar inte.
Denna sommar skyller jag mycket på den hemska värme som totalt slog ut mig i juli. Både efter och före den var jag ute så mycket som möjligt i min kära trädgård.
Det är som balsam för min arma själ. Därför blev det inget skrivande då heller...

Så blev det äppelmos kokning. Våra äppelträd levererar verkligen i år.
Vilken lycka det är att få in ett vackert gott äpple från våra egna träd! Det är en välsignelse.
Igen inget skrivande.
Och sen kom förkylningen nu i höst. Den har tagit bort en hel vecka av mitt liv.
Ja alltid finns det nåt att skylla på...
Moskva päron äpple...

Men som redan skrivet är
 -
allting har sin tid
och "vi får ta nya tag" som man visst skriver i en riktig blogg...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar