torsdag 30 juni 2011

bra just nu

går det...

Så jag fortsätter skrivandet en stund. Sitter och lyssnar på dottern som spelar gitarr. Musiken kommer in genom det öppna fönstret. Allt andas frid och harmoni just nu...

Det handlar ju om att passa på att njuta medan det känns så. Andra dagar går allt enligt andra tankebanor. Då är njutningen långt borta.
Det är ändå för varmt för att göra något annat än ta det lugnt och njuta...

Grahamsemlorna jag bakade här om dagen jäste inte alls som jag ville. Det var ännu värre några dagar tidigare.
Har rötmånaden redan kommit?
Alltså tiden när all mat förstörs i en hast, när brödet inte jäser alls, när filen inte stelnar eller när kalvar föds missbildade, när det är blött och regnigt och allt är surt.
Säkert finns det mycket mera som kan hända men detta är nu några saker jag lärde mig i min barndom.

Rötmånad finns den på riktigt?
I så fall har den kommit tidigare än jag lärt mig att den ska komma...

Hur det än är så njut av dagen i dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar