tisdag 26 juli 2011

kommenterandet

blir jag inte klok på...

man ska tydligen skriva en kommentar och välja att vara anonym när man inte är inloggad. Men hur det där går till har jag ännu inte fått klart för mig. Hoppas nån klokare än jag kan hjälpa mig en dag...

Denna dagen går iaf i vilans tecken för mig.
Gårkvällen tillbringades hos goda och kära vänner. Det betyder vila dagen efter för mig. Jag lever liksom var annan dag.
Eller, lever gör jag men inte så mycket mera. Var susandes till butiken en sväng. Köpte bröd (!!!), fil och godis. Så vi klarar oss i dag sonen och jag. För det är vi som är hemma. De två andra är på bostadsmässan.
Förresten, jag köpte ju varsin gris åt oss till kaffet också...

En sväng via gravgården var jag också. Det brukar jag vara när jag är till butiken. Måste ändå åka förbi där.
Där bredvid kyrkan vilar min lille son. Han som jag aldrig fick lära känna.
I dag skulle han varit 12 år och antagligen cyklat med mig till butiken för att få sig en glasstrut. Såna saker kan jag tänka på ibland under mina färder längs med vägarna. Hur han skulle cyklat bredvid eller framför mig och visat mig alla konster han kunnat. Men så är det inte och det får gå ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar