söndag 24 juli 2011

sommar, sol och semester

har vi...

Mitt i allt detta får vi ta del av nyheterna om tragedin i Norge.
"Vart är mänskligheten på väg?" den frågan har jag ställt mig många gånger den senaste tiden. Något svar lär jag inte ska få. Inte nu och knappast senare heller...

Tragedier finns även på närmare håll. Kanske i mindre skala och på annat sätt men ändå tragedier.
Nu tänker jag på alla de barn och ungdomar som befunnit sig i vår lilla stad under festligheterna förra veckan.
Själv var jag inte där om nätterna och såg allt som hände men de som gjorde det berättar om redlösa 12 - 13 åringar ute på stan.
Barn som någon borde tagit hand om i stället för att de skulle vara ute och supa sig fulla. Som jag ser det är detta också en form av tragedi...


Vems är felet kan man ju fråga sig? Och vem bär ansvaret? Något svar på de frågorna lär jag inte heller ska få. Inte nu och knappast senare...

2 kommentarer:

  1. Hej du!
    Hos mej funkar inte det att kommentera ifall jag är inloggad, måste alltid klicka bort "krukset". Knepigt,knepigt.

    SvaraRadera
  2. Ja inte vet jag hur vi ska börja lösa det här...

    SvaraRadera