onsdag 19 oktober 2011

vitamintillskott

behöver vi så här års...

Jag tyckte det var synd att all persilja som blivit kvar i trädgårdslandet skulle förfaras. I stället kunde den ju pigga upp mig och de andra i familjen med sina vitaminer...

När jag var borta på Masku hade mannen min tagit in en kruka med persilja som vi haft på köksbordet. Den har blivit avnupen i tid och otid. Jag har ibland suttit och småätit bara för att ha nåt att tugga på. I dag blev det slut på det roliga!
"Men det finns mera att hämta in" sa mannen min. Och sagt och gjort. Han hämtade in mera persilja åt mig att småäta av...

Dagens persiljeskörd...







Ska det vara så ska det vara ordentligt tänkte han väl...














Dagens semleskörd...
Sen ville jag ju vara lite till nytta också. Så jag såg till att familjen får färska semlor till kvällsfikat och till frukosten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar