onsdag 19 oktober 2011

en ganska blåsig dag

har vi i dag...

Känns som i Sjumilaskogen nästan.
Hoppas att vinden inte far iväg med mig när jag snart ska ut. Så där som den gjorde med Nasse. Fast tyngdlagen lär nog ska hålla mig på marknivå...

Jag ska trotsa blåsten och susa iväg till frisören och butiken. Känner mig så tacksam över att jag har tillgång till en elmoped som kan ta mig fram genom livet och den närmsta bebyggelsen här.

Nu har vindarna börjat lägga sig även i mitt inre. jag kände mig så upprörd över att folk kan driva med saker som är av livsavgörande betydelse för andra av oss. Tänk att folk inte vill förstå oss...

Blåsigt i skogen i dag...










Men så kom ett större problem i vägen.
Vår gode vän från Afganistan ska utvisas!!!
Varför ska en stackars 24 årig ung man inte få finnas här? Vad har han gjort oss för ont?
Här skulle han ju få möjlighet till att lära sig det som han aldrig fick hemma. Läsa och skriva och studera som oss andra.
Det här med att säga välkommen passar inte in i vårt land...
Jag kan inte begripa mig på våra myndigheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar