söndag 29 april 2012

plötsligt hände det

våren kom till slut!

Nu fullkomligt exploderar det i naturen.
Gräsmattorna börjar grönska. Vårblommorna börjar sticka upp ur den frusna marken. Lökarna vi planterade i höstas börjar ge resultat.
Häggarnas små blad börjar visa sig. Allt händer...

Folk är ute och räfsar i sina trädgårdar en dag som denna.
I går tillbringade jag och dottern två timmar där också. Tyvärr kan jag inte alls göra det jag ville. Det finns ingen ork och kraft till det.
Tacksam är jag över att ha en dotter som tycker om att rensa bort det som är kvar från förra året.
Jag åker runt på moppen med en sekatör i handen och knipsar av det som ser torrt och dött ut.
Albarosornas fjolårsnypon åker också av buskarna. Om det är nödvändigt eller fåfängt har jag inte förstått än...

Våren är här och nu ska vi ut och njuta! Vidare ska vi hur det än är.
















I Spanien vandrar mannen i mitt liv vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar