torsdag 9 augusti 2012

festivaldags

är det nu igen...

Det var ju alldeles nyss men ett år tycks gå så fort!
Mina barn åkte iväg för att hjälpa till med arbetet inför Humle festivalen och kommer att stanna där fram till söndag eftermiddag när allt ska städas bort igen.
Jag är så glad att de vill fortsätta med det arbete jag själv en gång höll på med...

Själv kommer jag att åka dit på lördag kväll för att lyssna till sonen och hans band Orion samt den för evigt unga gruppen Jerusalem...

Jag är ensam hemma men väntar ett kärt besök i dag. Det ser jag fram emot.
Att få sitta och prata, dricka kaffe och fundera på livet tillsammans med någon annan förgyller alltid tillvaron...

Trädgården ser rätt så hyfsad ut trots att den fick ta emot starka vindar här om natten. Storm och regn som om det vore sent på hösten men så kan det ju inte vara ännu.
Visst går livet fort framåt men så fort att det vore höst redan nu kan jag inte acceptera. Jag väntar mig en lång och varm period här ännu. Så hinner svarta vinbären och hallonen mogna klart och morötterna växer sig stora och fina...

Gurkor har vi fått en tid från växthuset men först nu börjar några tomater vara mogna att ätas. Allt kom i gång så sent och därför mognar det också sent.
Blåbär finns det i alla fall gott om för den som orkar plocka.
Far och son här i huset förärade oss med ett helt 10 liters ämbar blåbär en  dag. Det tackade jag för.                                                          


Även äppelskörden ser ut att bli bra på vårt Moskva-päron-äppel träd.
De två andra äppelträden finns det inte en endaste liten kart på.
Inte på körsbärsträden heller men så blåste det och var kallt när de blommade. Antagligen är det förklaringen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar