torsdag 21 februari 2013

solen!!!

den visade sig i går...

Och genast kändes livet så mycket lättare.
Tänk vad vi människor är beroende av vädret. Så har det tydligen varit i alla tider och överallt. Människor är beroende av vädret för överlevnadens skull. För att få mat, vatten, värme, husmaterial och grund till kläder att ha på kroppen.
Jag tror inte det finns något annat samtalsämne som används så mycket som vädret...

Just i dag har vi en kall och snöig dag. Men solen utlovades visa sig senare i dag. Kanske jag borde sätta mig på trappan och ta emot lite av dess strålar. Vi får se hur dagen blir.
Det är just det som är det fina med att vara pensionär. Man får ta dagen som den kommer. Planering är inte så viktigt alla dagar. Just i dag och i morgon har jag två såna dagar när inget är planerat. Det känns bra. Då får jag göra vad jag vill...









Jag tror jag fortsätter drömma mig bort. Drömma medan jag kanske bakar några semlor fyllda med allehanda frön och godsaker. Och ser på VM i skidåkning i TV samtidigt som jag stickar på nästa par mönstrade vantar. Vi får se vad som händer...

Eftersom jag är den jag är har jag svårt att inte drömma mig bort. Långt fram till den evighetslånga och varma sommaren vill jag.
Om den sen blir så lär vi ska få se om ett halvår eller så...

Det känns alltid lika spännande och förväntansfullt inför det som komma skall. Så vill jag också lära mig att leva.


Leva så att jag väntar på det som finns bakom nästa krök på livets väg. Inte veta allt och ha planerat allt i förväg. Jag vill lära mig leva i ovissheten. I det förväntansfulla.
Spännande...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar